Mar 18, 2011

PokPet PokPet

Errrggghhhh....Alhamdulillah...Baru lepas makan nasi lauk ayam dan sayur...tiap kali aku post,ada saja bab makan kan??badan keding tapi kuat makan, nak buat camne kan,huhuu

Dalam kepala otak aku ni asik nak kritik orang je, asal nampak orang je mesti nak kritik,asal nampak kritik je mesti nak orang,hahaha ni bukan nak mengumpat ke ape, yang mana baik kita amek, yang mana tak baik tu kita tinggal-tinggalkan yer....

Ni nak citer pasal persepsi orang la, tadi masa makan, aku ada la dengar orang bercerita, siket2 je la...stalker kan..haha

Bukan main rancak bercerita," 'Auuzubillahiminasyaitonirrajim...sesungguhnya aku berlindung pada mu Allah daripada syaitan yang direjam...berlilit seraban tapi hati busuk watpe kan...baik jadi orang biasa yang baik hati cam aku kan dan blablablaaa...." then ada makcik tu cakap "dah macam khutbah jumaat...tapi solat jumaat pun tak pegi"....blablablaaa.....

Aku bukan nak kata apa laa. Semua tu persepsi je, jangan kita nak nilai orang dan menghukum orang terus macam tu...kita ni kan hamba Allah...tak ada hak kita pun nak menghukum orang yang ada disekeliling kita dengan fitnah...

Aku bukan la terer sangat bab2 agama ni...tapi hukum Allah tak boleh dipersendakan, macam solat 5 waktu, kita kena buat, solat jumaat, wajib bagi lelaki...tapi kalau sembang pompaammmm bab2 agama bukan men kencang...sedangkan solat pun tak mahu jaga....macam mana??Kadang-kadang aku pun terlepas gak, tapi tak sengaja la...manusia kan, ada kelemahan....huhu

Kita manusia ni tak payah la asik nak kondem orang je, ngumpat sana sini, cerita benda tak berfaedah...tak ada gunanya...baik la kita sembang yang berilmiah,huhuu kita tak boleh melihat orang dari sudut luaran sahaja, even dia pakai serban ke, rambut pacak ke,rambut rock ke, tak perlu la pertikaikan...kita nilai diri kita sendiri, yang mana baik tu kita amek laa..huuu Yang penting, Amar Ma'ruf Nahi Mungkar.....

*lantak la korang nak kata aku poyo ke apa..hahaha

No comments:

Post a Comment