Mar 20, 2011

Perjalanan


TENGGAROH!!!!!TUNGGU!!!!AKU CABAR KAU!!!!!

2.16 p.m - GERAK dari Parit Raja menuju ke Simpang Renggam...ada kenduri kawen member sekolah teknik...tahniah la buat Ninie dan Zamri yer...semoga bahagia hingga ke anak cucu....

2.39 p.m - Sampai kat umah Ninie..datang tunjuk muka, makan-makan....amek gamba wat kenangan, jumpa gak la member2 lama; Dong,Potter,Haen,Syaprek,Ayien dan Laili...huuhu setle semua tu, salam bapak Ninie then blaaa.....dalam kepala otak ni pikir, jauh lagi perjalanan aku ni...ish3

5.31 p.m - Sungai Ara, Kota Tinggi; Tibanya aku kat rumah Mazni, jumpa la mak bapak dia, bapak dia dulu sekampung dengan bapak aku, panjang siket la citer dia...pompam pompam....pas maghrib tu makan jap....then keluar lagi...menuju ke kampung aku plak....hoho

8.17 p.m - Felda Tenggaroh 5, Mersing; Setelah sekian lama aku tak balik kampung. Sekarang, dan la singgah kejap, tak sampai sejam pun..ish3 Terubat Rindu...hikhik Lama gak mak bapak aku tunggu kat umah, bagi tahu nak balik pukul 12tghri...sampai umah malam lak...huhu bapak aku dah standby ubi rebus kegemaran lak tu...makan kali kedua la...orang jawa kata 'mentong'..haha Si Mazni bantai kurma kambing....sedap2...hehe Dah makan, dah kenyang, dah sembang....So bergerak la aku dengan Mazni ke Parit Raja semula...Laluan yang dipilih - Jemaluang-Kluang-Parit Raja...sungguh menakotkan..hahaha

11.32 p.m - Parit Raja!! kembali sudah...huhu tapi tak balik umah terus, lepak kat mamak dulu, tengok MU main...Bongok punya Bolton..huhu

1.59 a.m - Baru sampai umah..penat2...bantai tebu dulu...haha Then BEREHAT~~~

~dah macam jalan kat Jemaluang~

Time bawak kete tu, aku rasa sekejap sangat, tahu-tahu dah sampai kat situ, then kat sini...ish3 baru aku terfikir, masa sentiasa meninggalkan kita, PERJALANAN yang lepas kita sudah lalui, apa pula PERJALANAN yang akan datang??? Adakah perjalanan KEHIDUPAN kita yang sebelum ini MAMPU menjamin PERJALANAN kita di ALAM LAIN???

*Ya Allah...Selamatkanlah aku di DUNIA dan AKHIRAT...Amin....

2 comments:

  1. salam hencik at0men...aku da tertag nama k0 tuk j0in satu c0ntest ni..agak2 ade free time sile la j0in ye..daaa~

    nak cekid0ut sini
    http://ucukmuse.blogspot.com/2011/03/contest-senyum-paling-ceria.html

    ReplyDelete