Mar 16, 2011

Titik Permulaan Penulisan

~Terkejut Tak??~


6bulan aku diam, saat ni baru nak mula balik menaip. Baru balik tgk bola Man u vs Marseille. Aku bukan minat bola2 ni,just suka tengok game je...

Macam-macam gelagat orang, ada yang emosi, ada yang langsi, ada yang menyepi...

Perangai masing-masing kan, tak pe la, boleh consider lagi, tapi yang aku tak boleh blaaa ni, ada mamat orang tu, memang langsi gila, aku rasa macam nak sepak je...kacau mood aku tengok bola plak...Sembang kencang macam dia hebat sangat...Gaya cakap dah macam Karam Singh Walia...Sopan la siket brader....

Dunia sekarang, mana cara hidup orang melayu kita???
-sopan santun
-berbudi bahasa
-suka menolong orang buta melintas jalan
-dan sebagainya

Bila putaran kehidupan berlaku, Kita sendiri yang akan rasa...

"What Goes Around Come Around"

2 comments:

  1. titik kedua permulaan penulisan...

    manusia tersalah corak..
    akan tertekap pada keturunan..

    kita pun belum tentu dari acuan yang baik walaupun kita mengharapkan yang terbaik

    ReplyDelete
  2. titik kesedaran bergantung pada diri sendiri...acuan adalah perkara yang lepas,tidak patut dipertikaikan,mensyukuri nikmat Tuhan...pandanglah kehadapan...=)

    ReplyDelete